Doporučuju k tomu přečíst knihu Fantom od Susan Kay. V těch hororových verzích je Erik zpodobněn jako děsivá majetnická zrůda ve všech ohledech, tenhle román ale ukazuje celý jeho příběh v širším kontextu. Představuje Erika jako výjimečného, kultivovaného člověka s obrovským umělěckým talentem - a znetvořenou tváří, kvůli které ho vlastní matka zavrhla a opustila, čož vneslo do jeho povahy jisté patologické rysy ... po celý život je s maskou na tváři obdivován pro svůj talent, ale odhalení vždycky přinese u okolí zděšení a opovržení, takže v něm pochopitelně po celou dobu sílí hořkost, až je nakonec schopen i hrůzostrašných činů, jako je vražda. Pointou ale podle mě je, že Erik byl původně dobrým a vnitřně krásným člověm, do kterého bylo možné se i zamilovat - a zrůdu z něj udělalo až jeho zrůdné okolí. V tomhle kontextu bych tak úplně neodsuzovala film z roku 2004 s G.Butlerem, protože s touhle myšlenkou alespoň pro mě dával smysl. Samozřejmě, ten horor, o kterém se tu píše, přímo a...
Souhlasím s tím, že Fantom opery z roku 2004 má něco do sebe, pro mě má také určité kouzlo, které je ale dáno spíše osobními vzpomínkami než prožitkem z filmu. Snímek sice rozvíjí příběh Fantoma, ale jeho provedení mi prostě nesedí - je takové příliš kýčovité. Ve srovnání s muzikálem, podle kterého je natočen, to není úplně ono.
Trošku naivní . Realita byla úplně jiná . Matka Erika neopustila a zas tak úplně nezavrhla . Erik utekl z domova , protože doma svou tváří způsoboval zděšení , což je zcela pochopitelné vzhledem k jeho vizualitě a navíc tehdejší doba tyto extrémní deformity nebyla schopna přijmout a akceptovat (viz. Sloní muž).
A zamilovat se do této něšťatsné bytosti ? Jakkoliv by to bylo jistě šlechetné a ctnostné , je to jen pouze románové snílkovství , protože takto extrémní znetvoření by zcela jistě narušovalo jakékoli city - aspoň po určité době .
Málokdo ví , že Erik byl také v mládí vězněn na Ďábelských ostrovech francouzských kolonií . Odtud je dochovaná i jeho fotografie . Odhaduji tak ve věku kolem 19 - 20 let podle vzhledu . Mněl ještě kštici a jeho kontury nebyly tolik vyrýsované i když jeho hrůznost byla poměrně dost i tak vysoká . Jestli jeho věznění v těchto místech mělo spojitost s jeho politickými vraždami , to už jsem se nedopátral - možná . S . Kay si svou introspektivu o Fantómovi , i když byla jistě zajímavá , prostě jen vycucala s prstu .
Rozhodně si myslím, že Fantom opery jakožto film je něco úžasného. Tuto verzi jsem sice neviděla, ale verze z roku 2004 s Gerrardem Butlerem v hlavní roli je něco úžasného. Dojemný příběh, krásná hudba, skvělé herecké podání, tak na mě tento snímek působí. Škoda, že se v této době, v 21. století více cení 1D, Justin Bieber a Rytmus, než tyto hudební legendy...
Souhlasím, že hudba z Fantoma opery je nádherná, ale ta byla nádherná už před filmem. Jsem ale rád, že se takto dostala do podvědomí. Osobně moderní hudbu většinou také nechápu, ale nedá se nic dělat.