Shadow Warrior
Vydaly Flying Wild Hog a Devolver Digital v roce 2013
Vrátil se také podstatně omlazený, neboť remake původní hry posunuli autoři o léta dopředu. Takže se s Wangem setkáváme na začátku kariéry, kdy ho zaměstnavatel Orochi Zilla pošle koupit starobylý meč. Když se s ním majitel nechce za žádnou cenu rozloučit, Wang použije osvědčenou hrubou sílu. Dostane se tak až po uši do maléru, kterému sám dá jméno démoní apokalypsa.
„Shadow Warrior“ vyšel z osvědčených principů a i v aktualizované podobě si uchoval oldschoolového ducha. Souboje tvoří kostru a svaly projektu a fungují perfektně. Nadupané zástupy nepřátel se valí ve vlnách, načasovaných tak akorát, aby se člověk dokázal v přestávce trochu oklepat a promyslet taktiku. Zbraně mají hladké a intuitivní ovládání se spoustou efektních útoků a bonusů za to, jak kreativní masakr Wang předvede. Postupuje se přes jednotlivé úrovně (trochu to připomíná „Painkillera“), na jejichž konci vyskočí stručná statistika s nabídkou projít si právě dohraný úsek znovu a odhalit všechno, co Wang minul - tajemství, zastrčené kouzelné předměty, hromady peněz a neotevřených beden. Příjemná přidaná hodnota v podobě opakovatelné hratelnosti.
Jako správný samuraj spoléhá hrdina především na stylovou katanu, se kterou se developeři vymazlili nejvíc, pak má k dispozici soubor střelných zbraní a vše okoření špetka magie. Arzenál lze vylepšovat, stejně tak hrdinovy dovednosti: Stát se šermířským mistrem? Co takhle samoléčitelské schopnosti? Nebo urvat démonům hlavu a použít její energii proti nim? Na výběr je toho dost.
Prostředí Japonska evokují elegantní interiéry i exteriéry zapadlých uliček nebo bambusového lesa. Přestože jim chybí větší diverzita, díky exotickým motivům a nenápadným vtípkům se jen tak brzy neokoukají. V mnoha ohledech je vidět, že tuhle hru dělali profíci, kteří věděli, co chtějí a co dělá „Shadow Warriora“ „Shadow Warriorem“. Dabing je téměř dokonalý, hlášky padají jedna za druhou a Lo Wangově nevymáchané hubě zdatně sekunduje jeho nechtěný komplic Hoji. Jejich dialogy jsou mikrokomediemi samy o sobě. Nemohou chybět fortune cookies s hrubozrnnými vtípky a připitomělými věšteckými pokusy, nečekaná překvapení, absurdní dějové zvraty a v neposlední řadě nostalgické reminiscence na původní hru.
Slabší je omezená interakce s prostředím a všechny aktivní předměty rozeznáte podle nepřehlédnutelného blýskání. Kde nemáte co dělat, tam budete mít zavřené dveře, abyste se nezdržovali. V kompozici scén by vzhledem k náročnějším soubojům neuškodilo nabídnout víc taktických alternativ využití prostředí a taky trochu zamrzí malá variabilita v typech nepřátel, ale to jsou opravdu jen detaily.
Už když se v intru rozjíždí hitovka The Touch, není pochyb, že tahle hra bude mít šťávu, a vydrží jí to až do konce. Omlazený „Shadow Warrior“ by fungoval stejně dobře, i kdyby nešlo o remake. Autorům se podařilo vynechat nepotřebné, či zastaralé prvky originálu, a dodat projektu moderní podobu bez toho, aby rezignovali na uspokojení starých harcovníků, kteří strávili s „Shadow Warriorem“ část svého mládí. Tenhle čínský nájemný zabiják sice není vyloženě bystrý, ale má sakra neodolatelné charisma. Špičková, nadupaná zábava chytla za srdce, takže není divu, že už příští rok bychom se s Wangem měli setkat znovu.
Minimální systémové požadavky:
Windows XP / Vista / 7 / 8 / 10
Procesor 2.4 GHz Dual Core
Paměť 2 GB RAM
Grafická karta ATI Radeon HD 3870 / NVIDIA 8800 GT
DirectX 9.0c