The Suffering

80%
Že na první pohled vypadá „The Suffering“ nenápadně? V tomto titulu sice nenajdete komplikované hádanky, epický příběh, ani dlouhé rozhovory, zato pořádnou dávku akce a skvělé prostředí.

The Suffering
Vydalo studio Midway Games v roce 2004



Do vězeňského oddělení, kde čekají odsouzení, až injekce ukončí jejich prachbídný život, přichází nový muž jménem Torque. Přestože byl odsouzen za vraždu manželky a svých dvou dětí, nejasné okolnosti napovídají, že se zločin nemusel stát podle řádků oficiální verze. Sotva se hrdina usadí ve své cele, začnou se otřásat zdi a na strážníky i vězně zaútočí podivná stvoření. Vypukne masakr, ve kterém nikdo neví, co se děje. Pro Torquea je to ale příležitost, jak se dostat pryč. Na útěku zažívá věci, které tak trochu popírají běžnou realitu a které mu pomohou odhalit, co se osudného dne jeho rodině stalo.

 

On už tu takhle ležel...



Autoři si vyhráli s děsivými momenty, proto tu najdeme odpudivá monstra, lekačky i prolínání dvou realit, kdy hlavní postava vidí věci, které se už staly dřív. Koho nevyděsí, když na monitoru uvidí, jak se k němu zezadu někdo blíží, aby se pak otočil a zjistil, že ten člověk je už dávno mrtvý a leží v kaluži krve na podlaze, tak je už přespříliš otrlý! V setmělých chodbách věznice hlavní postava slyší hlasy, které patří mrtvým, slyší neidentifikovatelné zvuky z temných koutů, pukání zdí, výkřiky z minulosti. Atmosféru nekazí ani poněkud hranaté postavy a prostředí („The Suffering“ vznikl už před devíti lety), což opět dokazuje, že hororový zážitek nemusí vycházet z toho, co člověk vidí, ale často ho vyděsí mnohem dokonaleji to, co pouze slyší.

Hra obsahuje drobnosti, které pomáhají, aby prostředí a události působily reálně. Tradičními prostředky, používanými poměrně často, jsou různé vzkazy a deníkové záznamy, které hrdina nachází. Pak to je kamerový systém, díky kterému může sledovat, jak probíhá boj v jiných částech budovy, dál telefonní rozhovory vězňů, či zoufalá hlášení z vysílaček. A krev, spousty krve.

 

Z podzemí vtrhli do věznice noví nájemníci.



Spolu se zemětřesením se objeví na začátku hry také první nepřátelé, kteří postupně zlikvidují všechny ostatní vězně kolem Torqua. Někteří se pohybují potichu a nepředvídatelně, takže nedívat se jen za roh, ale i nahoru, dozadu, všude! Každý typ protivníka má své vlastní prostředky, jak hrdinu zlikvidovat, takže na ně neplatí jedna a ta samá taktika. V kombinaci s přijatelným stupněm inteligence, který jim vývojáři implantovali, tak zůstávají souboje až do konce relativně variabilní a neomrzí. Zajímavým oživením je schopnost hrdiny vzít na sebe podobu svalnatého monstra, pak mu jde přetrhávání protivníků na dva kusy jedna radost.

 

Za určitých okolností se hrdina může proměnit v účinný mlýnek na maso.



První zbraní, ke které se hlavní postava dostane, je obyčejný nůž, inventář se mu ale rozšíří podle toho, co je schopen ve vězení najít. Kromě zbraní a nábojů sbírá také léky a baterky do malé svítilny, která mu pomáhá orientovat se ve tmě. K dispozici má i mapu a další dokumenty, nalezené při útěku na svobodu. Aby se mohl dostat dál, občas musí vyřešit nějaký problém, např. jak se dostat k tlačítku, které otevírá další dveře, jak odstranit překážku v cestě atd. Rozlousknutí situace vychází vždy z toho, jak věci přirozeně fungují, a i když je možné řešení přehlédnout, autoři udělali vše proto, aby hráče naváděli na jeho cestě ven víceméně bez zádrhelů. Po cestě hlavní postava potkává další lidi, kteří se snaží uprchnout a kterým může pomoci. Výsledek jeho rozhodnutí - většinou jde o to, zda je vytáhnout z bryndy nebo je zanechat osudu nebo je zabít - ovlivňuje stupnici „hodný Torque / zlý Torque“ a etické skóre jeho činů má dopad i na finále celé hry.

 

Výkřiky a vidiny věcí, které se dávno udály. Jak se zdá, Carnate je prokletým místem, které nikdy své obyvatele nešetřilo.



„The Suffering“ je zábavná (pokud pod slovem zábavná zahrneme: dramatická, strašidelná, krvavá, morbidní) hra, která dokáže přesvědčivě přesunout do imaginárního světa věznice na ostrově Carnate. I po letech stojí za vyzkoušení, obzvlášť když nabízí několik alternativních konců a tudíž i možnost opakovaného hraní.



 

Minimální systémové požadavky:
Windows 98/ME/2000/XP
Procesor Pentium III 1 GHz
Paměť 128 MB RAM
DirectX 9

Hororové hry (slasher, duchové, gore, příšery, mučení, survival, vrazi)


Přidat komentář