The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

80%
Od prvního filmu s postavou Riddicka z roku 2000 uplynulo už patnáct let a Vin Diesel je v této roli stále stejně charismatický. A to dokonce i tehdy, když je místo z masa poskládaný z pouhých pixelů.

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Vydalo Atari v roce 2009

 

Zakoupením „Assault on Dark Athena“ dostanete hned dvojitou dávku eskapád rebela Riddicka. K titulnímu projektu přidali totiž autoři i předělaný „Escape from Butcher Bay“ z roku 2004, na který novější kus navazuje. Hned po příjezdu na zapadlé a pečlivě střežené vězení Butcher Bay se hlavní postava, jak už je jejím dobrým zvykem, rozhlíží, kudy zdrhnout pryč. Ovšem útěkem nic nekončí, naopak - další dobrodružství na žoldácké lodi teprve začíná.

 

Poslední slova protivníka, než se do toho Riddick pořádně opře.

 

Assault on Dark Athena“ v duchu všech riddickovských filmů stojí především na akci, která může mít mnoho podob. Na cestě ven z vězení proto většinou existuje několik možností, jak překonat nepřítele, který zaclání. Pokud hrdina využije svojí schopnosti orientovat se v příšeří a bezhlučného plížení, pak může protivníka překvapit zezadu či v mnoha případech prostě obejít a nechat na pokoji, nebo se může rozhodnou pro přímý útok a nechat za sebou pěkný zmatek. Ať tak, či tak, tato variabilita udržuje střety svěží a zajímavé. Ještě lepšímu výsledku by pomohlo inteligentnější naprogramování chování nepřátel, kteří jsou buď příliš jednoduší, anebo naopak reagují i na věci, které nemohou vidět. A pozor, průběh nelze podle libosti ukládat, ale funguje tu systém save pointů. Pokud hlavní postava padne, načte se poslední uložené místo. Což také znamená, že pokud se rozhodnete zkusit hru od začátku, všechny pozice se smažou.

 

Tohle by mohl být začátek jednoho krásného přátelství...

 

Liniové vyprávění pomáhá jasné navigaci dopředu a interakce s ostatními vězni působí dostatečně vyváženě, aby stihla podat důležité informace a aby na druhou stranu nezdržovala spád. Velkým lákadlem je účast Vina Diesela, který své virtuální dvojče i nadaboval a Riddickovy pikantní hlášky tak dostaly ten správný šmrnc. Také ostatní postavy namluvili zkušení herci, a i když jsou dialogy většinou hodně krátké, často dostali šanci projevit se více ve filmových scénách, kterými je proložený děj. Jedinou vadou na kráse jsou výchylky v synchronizaci hlasu a grafiky, které se opakují příliš často. Grafika je samozřejmě jemně zastaralá a u první části proto dostala nový facelift. Hra ale nemá se současnou technikou nejmenší problém a starosti s nedokonalým vykreslením prostředí bude mít každý snad až na posledním místě.

 

Hladké seznámení se samozvaným bosem věznice.

 

Co se týká ovládání, s minimálním počtem kláves zvládne hráč všechny aktivity. Stejnou klávesou „E“ zahajuje rozhovory, otevírá dveře i šplhá po žebříku a levé tlačítko myši přizpůsobí typ útoku tomu, zda se hrdina přikradl k nepříteli zezadu, anebo jestli si to chce rozdat na férovku. Vedle klasických pěstních soubojů se později může pustit i do přestřelek a nemůžou chybět ani Riddickovy kultovní zbraně, tedy zahnuté nože ulaky. Tyto zbraně i ostatní předměty v inventáři jsou vyskládány přehledně, ani v deníku se neobjeví žádné sáhodlouhé popisy, všechno je stručné a výstižné.

 

Sběratelská cigára, která otevírají nový herní obsah.

 

Byl by projekt stejně úspěšný, pokud by nevyužil oblíbeného hrdinu? Nejspíš ne, ale pořád by šlo o slušnou akci s ne úplně blbým příběhem a pohodovým hraním. Riddickova přítomnost pak je vytaženým esem z rukávu, se kterým si autoři poradil výborně. Zachovali mu stejný charakter, jaký znají diváci z filmů, a i herní mechanismy zpracovali tak, aby korespondovaly s mytologií o Riddickovi a jeho světě.

 

 

Minimální systémové požadavky:

Windows XP/Vista/7

Procesor Intel Pentium D 805 nebo AMD Athlon X2 +3800

Paměť RAM 1 GB pro Windows XP nebo 2 GB pro Windows Vista

Grafická karta ATI Radeon HD 2600 XT nebo NVIDIA GeForce 6800 Ultra

Hororové hry (gore, survival, vrazi)


Přidat komentář