Temple
USA, Japonsko, 2017, 78 minut
Režie: Michael Barrett
Scénář: Simon Barrett, Neal Edelstein, Shinya Egawa a Mike Macari
Hrají:
Logan Huffman (Christopher)
Natalia Warner (Kate)
Brandon Sklenar (James)
Naoto Takenaka (Ryo)
Celkem povedený snímek, který se sice odehrává v Japonsku, ale není to prvoplánová lekačka, není to vyloženě kopie hororu jako „Kruh“ nebo „Nenávist“, naopak je to snímek, který se snaží o budování nějaké atmosféry, a to v podstatě od začátku do konce. Tohle je přesně film „Temple“. Bohužel ani tohle nezaručí, že vás bude snímek od začátku do konce bavit.
Začátek snímku „Temple“ vypadá, že by se mohlo jednat o found footage, kdy se skupina tří Američanů – dva muži a jedna žena, kde prostě je jeden navíc – vydává do Japonska. A chvílemi to má i takovou podobu, je zde několik záběrů z amatérské kamery, ale nemají převahu, většinou to zabírá kamera ve třetí osobě a my jen sledujeme, co se návštěvníkům v Japonsku děje.
Na filmu „Temple“ je hodně zajímavé to, že vás nechce vyděsit za každou cenu lekačkami. Jasně, pár jich zde je, ale leknou se spíš postavy než divák samotný. Ale to nevadí, protože se skutečně daří budovat atmosféru nejistoty a podivna, což ve filmu celkem funguje. Jenže stejně tak máte pocit, že je film vlastně o ničem a že tu jde jen a jen o onu tíživou a depresivní atmosféru.
Dějově je snímek „Temple“ celkem tradiční, protože hraje na to, že se trojice – vlastně baťůžkářů – vydává do Japonska, a to jen proto, aby zde objížděli buddhistické chrámy. Ale jeden chrám, na nějž narazí, by mol být trochu jiný než ty ostatní. V jednom by mohlo být něco temného a oni jsou varováni, aby se mu vyhnuli. A co udělají? Tady je asi odpověď jasná...
Americko-japonský snímek „Temple“ skvěle využívá svoje kulisy. Nemůžu si pomoct, ale ty osamělé chrámy, osamělé domky, prostě to v hororu funguje, a je jedno, že se využívá hlavně noc, což je hororové klišé. Ale v tomhle případě to prostě správně umocňuje celkově vyznění snímku. Bohužel ta atmosféra je to hlavní, postavy jsou nezajímavé a celkově ani děj nevybočuje.
Hodnocení: 60 %