Rock, Paper, Scissors
USA, 2017, 85 minut
Režie: Tom Holland
Scénář: Kerry Fleming, Victor Miller
Hrají: Michael Madsen, Tatum O'Neal, Maureen McCormick
Na snímku „Rock, Paper, Scissors“, který je někdy také uváděn jako „Rock Paper Dead“, není na první pohled ničím nijak extra zajímavý. Rozhodně tu není nějaká extra explicitní nahota, což je asi vzhledem k určitým scénám jenom na místě, ani tu ale není gore, které by bylo nějak extra povedené. Přesto si myslím, že horor „Rock, Paper, Scissors“ za pozornost přece jen stojí.
A tím hlavním důvodem, proč „Rock, Paper, Scissors“ stojí za pozornost, rozhodně není skutečnost, že tu hraje Michael Madsen, i když to překvapivě není jen štěk na dvacet sekund, objevuje se tu tak nějak v průběhu celého filmu, i když jeho role rozhodně nic skvělého není. Jeho postavou je Doyle Dechert, prostě policajt, co si zasedl na jednoho propuštěného kriminálníka.
Hlavní postavou tohoto filmu, i když rozhodně se nedá mluvit o tom, že by to byl hrdina, je Peter Harris (Luke Macfarlane), jenž byl v médiích překřtěn na „Dollmakera“. „Dollmaker“ byl také jeden z pracovních názvů tohoto filmu. Peter byl propuštěn z blázince jako vyléčený člověk, a to i přesto, že za sebou má temnou minulost. A jeho forma šílenství rozhodně nevypadá jako něco, co by mohlo jen tak odeznít.
Jasně, snímek „Rock, Paper, Scissors“ má rozhodně trhliny v logice, ale tak fajn. Prostě přijměme skutečnost, že společnost přijala jako vyléčeného muže, který sice dělal z žen panenky, ale tak co, že jo. Každý je člověk a asi si zaslouží druhou šanci. Peter ji dostal, jenže okolnosti tomu tak chtějí, stejně jako jeho nehezká minulost, že zase začne tak nějak trochu blbnout.
Na americkém snímku „Rock, Paper, Scissors“ jsou neskutečně silné flashbacky. Jsou natočeny tak odporně, a přitom bez toho, aby byly explicitní, že se vám z toho stejně udělá nevolno. Mně se udělalo. A Luke Macfarlane zvládá základní psychologii své postavy dost dobře na to, aby jeho podání fungovalo. Díky tomu a díky docela dobře zvládnuté psychologie celého filmu, se mi tohle místy až televizní provedení zamlouvalo.
Hodnocení: 60 %