Gamera 2: Region shurai
Japonsko, 1996, 99 minut
Režie: Shûsuke Kaneko
Scénář: Kazunori Itô
Hrají:
Toshiyuki Nagashima (Watarase)
Miki Mizuno (Midori Honami)
Tamotsu Ishibashi (Hanatani)
Mitsuru Fukikoshi (Obitsu)
Série „Gamera“ už je tak trochu ohraná písnička. Není to v tom, že by se v rámci svých dílů nesnažila přinést něco nového, ale prostě vidíte, jak je ta invence strašně malá a ve srovnání se sérií „Gojira“ prostě pokulhává a už navždy bude ta druhá Navždy i proto, že se strašně jede na jistotu a ty nové myšlenky jsou jen takové jednoduché, podávány s přesvědčením, že není nutné mít něco nového, když mohu mít něco starého, co fungovalo dříve.
Stejně jako snímek „Gamera daikaiji kuchu kessen“, jede i druhý díl moderní gamerovské trilogie v duchu filmu pro dospělejší diváky a velmi důležitou roli zde hrají vojenské jednotky, které musejí s monstry bojovat. Kaiju žánr se tak v tomto případě stává válečným filmem, což ale není v případě tohoto žánru nic překvapivého. V příbězích s Gojirou byla armáda použita mnohokrát, a to naprosto nevyhnutelně.
Série „Gamera“ ale ve svých rodinných filmech od tohoto upustila. Proto je setrvání u dospělejšího filmu přece jen chápáno pozitivněji, a to mimo jiné i proto, že se opět jednou podařilo vytvořit celkem dobré akční scény, kdy z toho, co se zde děje, můžete být i nadšení. Možná byste ale nesměli vidět filmy jako „Hvězdná pěchota“ – s ním má druhá Gamera společného to, že se zde objevují hmyzí monstra.
Zápletka je tedy jednoduchá. Na zemi útočí hmyzí monstra, která jsou označována jako legie – region je pouze japonská výslovnost anglického slova legion. Hmyzáci jsou hodně nebezpeční, nemluvě o tom, že nad sebou mají skutečně pořádně velkou zrůdu, která je designově naprosto parádní. Už jen proto stojí za to se na snímek podívat. Ono tam toho moc navíc nenajdete.
„Gamera 2: Region shurai“ tak jen rozšiřuje sérii dál o boje s novými monstry, ale nic moc jiného v tom skutečně nehledejte. Tohle je snímek, který si na nic nehraje, ale ani ničím nechce okouzlit. Prostě jen další nepřítel pro Gameru a pro lidstvo, sem tam trochu nějaký nápaditý bojový prvek, ale stejně nejvíce vede design nepřátelských monster, který je dobrý. Hmyzáci se neomrzí.
Hodnocení: 50 %