Fallout: New Vegas

90%
Město v nevadské poušti má obdobnou reputaci jako jeho dávný předchůdce z 20. století jménem Las Vegas. Udržet si v chaotickém světě prosperitu a nezávislost ale není jednoduché. K tomu potřebuje pan House jistého kurýra s jistou zásilkou. Tento poslíček má ale pekelnou smůlu. Dostat se na místo určení je problematické samo o sobě a co teprve, když na něj čeká kulka do hlavy a čerstvě vykopaný hrob.

Falout: New Vegas

Vydala Bethesda Softworks v roce 2010

 

"Fallout: New Vegas" jako mírná odbočka od základní řady nedostal pořadové číslo. Jeho vývoj mělo na starosti studio Obsidian Entertainment, v němž se sešli i lidé, kteří stáli u prvních dvou dílů "Falloutu". Rozdíly mezi touto hrou a předchozí se při prvním pohledu zdají nepatrné, ale ve skutečnosti jsou dost silné na to, aby rozdělili hráče na ty, co mají radši trojku (myslím, že nejdepresivnější díl série), a na ty, co radši New Vegas. Tento poslední počin ve falloutí rodině má především silný sociální aspekt - rekordní počet dialogů, větší výběr v řešení situací i vylepšenou interakci se společníky. Každý z nich přidává hrdinovi do vlastností originální perk a dokonce jim může pomoci plnit jejich osobní mise.

 

Začínat hru smrtí hlavní postavy? I tak to jde.

 

Celkově odlehčeným pojetím zůstává do jisté míry věrnější původním hrám z 90. let, ale co se týká herních mechanismů, systému rozvoje postav, grafické i audio stránky, jde pouze o vylepšenou verzi toho, co se už ustavilo ve "Falloutu 3". Samozřejmě, s novými vychytávkami. Vlastní náboje si můžete vyrábět už od začátku a na zbraně si lze kupovat vylepšení (rozšířený zásobník, zaměřovací optika atd.). V poušti Mojave rostou sem tam rostliny, které jde sbírat a vyrábět z nich jídlo, uzdravovací směsi a další chemické látky. A co by bylo Vegas bez rulety, výherních automatů a šustění karet? Kurýr dostane mnohokrát příležitost rozfofrovat všechno, co má, a na cestách se může některými postavami pustit do partie Caravanu, karetní hry navržené přímo pro "Fallout: New Vegas". Pro staré harcovníky se tu nabízí výzva v podobě hardcore obtížnosti. Spočívá ve zvýšení náročnosti soubojů na maximum, ale hlavně vás donutí, abyste se o svého hrdinu pěkně starali, přesně tak, jak o tom hovoří teorie o tamagotchi efektu (pravidelné zahánění žízně, plnění žaludku, předcházení spánkové deprivaci apod.).

 

Marcus, který se objevil ve druhém dílu, se tu dočkal zajímavého návratu na scénu.

 

Jak už bylo naznačeno výše, kolem Vegas a nedaleké přehrady, která je významným strategickým bodem, krouží neustále jako supi největší političtí a mocenští hráči na tomto území: NCR (vojenské jednotky, které se snaží udržovat pořádek a bojovat za demokracii, což se jim sice vždycky nedaří, ale jsou obecně považováni za pozitivní sílu), Cesarovy legie (postavené na principech starých římských jednotek, ovšem plné otrokářů, mysogynů a vymytých mozků, které spoléhají na přesvědčovací schopnosti teroru) a nakonec samotný pan House a jeho armády securitronů, tj. robotů, kteří dohlížejí na pořádek ve městě. Vedle těchto základních frakcí existuje ještě několik menších a hrdina může zvolit, se kterými bude spolupracovat, případně se na všechny vykašlat a jet si sólo.

 

Propagandistické retro plakáty najdete skoro všude.

 

Hudební stránka předchozího dílu měla zasloužený ohlas a v novém dobrodružství si dokonce můžete kromě šlágrů ze 40. a 50. let nechat zahrát country i vážnou hudbu. V roli největší dýdžejské hvězdy vystřídal bláznivého Three Doga decentní Mr. New Vegas v podání Waynea Newtona. Další herecké obsazení má několik zajímavých, a možná i překvapivých jmen, všichni však odvádějí skvělou práci: Matthew Perry (Chandler z "Přátel") jako podfukář Benny, Kris Kristofferson jako charismatický vůdce Khanů, Danny Trejo (oblíbenec Roberta Rodrigueze a Quentina Tarantina) jako olysalý ghoul a bývalý pistolník Raul a samozřejmě Ron Perlman coby vypravěč.

 

Oblíbená zábava legionářů - přibíjení na kříže a plenění bezbranných městeček.

 

Jestli přinesla hra nějaké zklamání, pak to byly technické problémy téměř totožné s těmi u Fallout 3. Opět šlo především o konzole, objevovalo se nečekané zamrznutí nebo padání hry, z umělé inteligence společníků (i nepřátel) občas člověk rostl a animace postav zůstaly nepřesvědčivě strnulé. Většinu kiksů vyřešily alespoň následující patche.

 

Na závěr této série článků o legendě "Fallout" nezbývá, než se zeptat - co bude dál? Možná si ještě vzpomenete, že původním držitelem práv ke značce byla firma Interplay Entertainment. Přestože Bethesda v roce 2004 odkoupila licenci, došlo mezi nimi k rozepři ohledně možného online RPG. To zbrzdilo i vývoj dalších dílů a až teprve nedávno soud rozhodl ve prospěch nového vlastníka. I když společnost ubezpečila všechny zvědavé, že čtvrté pokračování je i nadále v plánech studia, o konkrétních termínech raději nemluví...

 

 

Systémové požadavky:

Windows 7/Vista/XP

Procesor Dual Core 2,0 GHz

Paměť 2 GB RAM

Grafická karta NVIDIA GeForce 6 / ATI 1300XT

Hororové hry (slasher, zombie, mučení, survival, zvířata, mimozemšťani)


Přidat komentář