Dracula: Resurrection
Vydalo DreamCatcher Interactive v roce 2000
Před patnácti lety učinila takový pokus skupina francouzských developerských týmů ve formě počítačové hry, která navazuje na děj původního románu: Jonathan Harker i Mina přežili útoky hraběte Draculy a sedm let spolu spokojeně žili. Ale žádné štěstí nemůže trvat dlouho a Draculův hlas začne volat Minu zpátky do karpatských hor. Znamená to, že je upír znovu naživu? Jonathan se vydává po stopách své manželky, aby ji znovu vyrval ze chřtánu krvelačného protivníka.
Jako úvodní premisu můžeme tento nápad bez problémů přijmout a těšit se na příběh, který se rozvine do zajímavých zápletek. Tady však přichází zásadní zklamání a ani spojené síly společností Index+, France Telecom a Canal+ nestačily na to, aby dokázaly uspokojivě zpracovat obrovský žvanec ambicí, který si ukously. První výhradou je, že rezignovaly na vysvětlení (anebo jim to nestálo za námahu), jak je možné, že Dracula znovu vstupuje na scénu, navíc se sám nemrtvý hrabě ve hře jen mihne. Relativně akční děj narušují logická uklouznutí, kterých si nelze nevšimnout.
I dnes je patrné, že obrovské úsilí bylo věnováno grafické podobě projektu - propracované tváře postav, prostředí, ve kterém je možné se rozhlížet na všechny strany, časté hrané pasáže... Pomohly projektu získat plno kladných bodů. Zatímco vizuální koncepce samozřejmě zastarala, herní mechanismy jsou dodnes velice intuitivní. Stačí myš, jejíž kurzor mění funkce podle toho, jaká aktivita se Jonathanovi nabízí, a pravým tlačítkem můžeme kdykoli vyvolat inventář. Pokud je třeba použít některý z předmětů, objeví se na obrazovce dvojice ozubených koleček. V některých současných vydáních této hry jsou dokonce implementovány nápovědy pomocí zvýrazněných šipek.
Řešení hádanek závisí především na tom, zda jste našli předměty, které jsou potřeba pro další postup. Několikrát se nejspíš při jejich lovu zaseknete, ale domyslet si jejich použití není žádným oříškem. Pro záludné drtiče mozků tu není místo a komplikovanějších záhad je skutečně jen pár. Zcela jistě tak autoři otevřeli náruč i hráčům v adventurách méně zběhlým, ovšem ty hardcorové si nijak zvlášť nenaklonili.
Vedle grafiky je druhým velkým plusem „Dracula: Resurrection“ atmosféra. Kratičké animované úseky mají náboj filmové zkratky a dramatické body jsou podkreslené výraznou hudbou. Postavy, s nimiž se Jonathan setkává, jsou podivné a ošklivé, čímž přesně zapadají do nepříliš přívětivého prostředí zapomenuté části Rumunska. Draculovi cikáni, kteří mu věrně sloužili i v původním románu, i jeho nesmrtelné družky, znovu vstupují do hry jako překážky v Jonathanově cestě za záchranou Miny.
Animované sekvence také z celého „Dracula: Resurrection“ uvíznou v paměti nejvíce a posunují hru kousek nad průměr v rámci žánru point-and-click adventur. Bohužel nemastný, neslaný děj příliš nefunguje a obhajitelným se stává až ve spojení s dalšími dvěma díly, které dohromady tvoří trilogii „Dracula“. Však si v blízké budoucnosti posvítíme i na ně.
Minimální systémové požadavky:
Windows Vista/7/8
Procesor 1,8 GHz
Paměť 512 MB RAM
3D grafická karta kompatibilní s DirectX 9.0c