Dracula 3: The Path of the Dragon
Vydal Microïds v roce 2008
Děj třetího pokračování poskočil jinam v čase i prostoru. Upouštíme viktoriánskou Anglii a ocitáme se v Římě po první světové válce. Kněz Arno Moriani je odeslán do Transylvánie, aby prozkoumal případ místní kandidátky na svatořečení, Marthy Calugarul, která i po své smrti koná zázraky. Jeho pátrání ale vzápětí získá nový směr, když zjistí, že tato žena věřila v existenci upírů...
Autoři tentokrát naservírovali pomalý detektivní příběh. Jeho propracovanost je asi největším pokrokem od dvou předešlých her, které často nedbaly na vysvětlování „kdo, co a proč“ a ignorovaly nelogické situace. Dokonce vyhrál v roce vydání cenu pro nejlepší scénář na francouzském Festival du Jeu Vidéo. Má hlavu a patu, hutnou základnu psaných textů, které podporují jeho přesvědčivost, a navíc přehršel drobných historických detailů.
Základní ovládací mechanismy zůstávají stále stejné. Jde o point-and-click adventuru z pohledu první osoby, která se ovládá pouze myší. Pohyb mezi jednotlivými místy probíhá klikáním na šipku uprostřed obrazovky, což je prvek převzatý od předchůdců v sérii. V roce 2008 však toto řešení už totálně zastaralo.
Po grafické stránce bylo překopáno mnohé. Úplně jinak vypadá inventář, který šel co do zajímavosti designu s kvalitou dolů, ale zase má řadu rozšíření - zvláštní místo pro příruční úložiště, knihovnu dokumentů, nebo přehrávání dialogů. Prostředí je méně ploché a opět je možné se z každého místa rozhlížet v celém rozsahu 360°. Obrázky zapadlého městečka, které se ještě vzpamatovává z útrap války, se ve společnosti podmanivého hudebního doprovodu vrací k tomu nejlepšímu z atmosféry prvního dílu.
Opět se tu objevují animované scény, které se však v mnoha případech úplně minuly s účelem. Zatímco dřív pomáhaly vyprávění ve zlomových okamžicích, u tohoto projektu jsou v řadě případů úplně zbytečné (například když si otec Moriani prohlíží knihy v knihovně, nebo schází po cestě nahoru a dolů - skutečně tyto akce bez zajímavého děje musejí mít animovanou sekvenci, která se navíc pokaždé opakuje?). Pečlivě vykreslená gesta a výmluvnost tváří postav, s nimiž hrdina komunikuje a na nichž si v předešlých dílech autoři tak zakládali, uložili k ledu a exkluzivní grafiku nahradili strnulou účelovostí.
Nyní přichází vhodný čas na dvě velká varování. První pro majitele grafických karet Nvidia. Tato hra, spolu s dalšími od firmy Kheops Studio, má problémy s novými drivery NVidia, které způsobují nepříjemné blikání obrazovky. Jak se zdá, zatím je řešením instalace starších ovladačů, případně hrát v režimu okna. Druhé varování se týká různých verzí hry, které lze sehnat. Vyhněte se Steamu, který nabízí osekanou, nepůvodní variantu, a přímo zamiřte na Good Old Games (gog.com).
„Dracula 3“ se výrazně odlišuje od svých předchůdců, nečekejte tedy přímou návaznost v žádném ohledu. Především se odpoutal od původní literární předlohy a přišel s originálním příběhem a novými postavami. Místo akce dostává přednost pozvolné odhalování stop, dlouhé dialogy a řešení hádanek, které jsou někdy zatraceně komplikované a vyžadují hromadu času při pročítání dokumentů. Poslední část trilogie změnila výrazně i vizáž a NPC vypadají dokonce hůř, než v předchozích částech (alespoň už nemuselo studio poslouchat kritiky, kteří tvrdili, že jejich projekty stojí a padají jen s vychytanou grafikou). Třetí draculovský díl se sice do dějin žánru výrazně nezapsal, přesto ho můžeme považovat za slušný standard s nepopiratelnými kvalitami, který si bezpochyby i dnes najde svoje oddané hráče.
Minimální systémové požadavky:
Windows XP/Vista/7/8
Procesor 3 GHz
Paměť 1 GB RAM
Grafická karta GeForce 6800 GT / Radeon 1800XT