Casa d'appuntamento
Itálie, Západní Německo, 1972, 83 minut
Režie: Ferdinando Merighi
Scénář: John McTiernan
Hrají:
Anita Ekberg (Madam Colette)
Rosalba Neri (Marianne)
Evelyne Kraft (Eleonora)
Howard Vernon (Profesor Waldemar)
Ferdinando Merighi rozhodně nepatří k nijak úspěšným italským tvůrcům, kteří by se proslavili na poli giallo filmů, ale přece jen si jeden zářez udělal, a to právě snímkem „Casa d’appuntamento“, který natočil v roce 1972 a který je jeho jediným přispěním do tohoto specifického žánru. Snímek je pak možná známější pod anglickým jménem „The French Sex Murders“.
Na snímku je vidět, že si Merighi chtěl natočit snímek v rámci tohoto žánru, což nakonec vedlo k tomu, že předvedl něco, co je spíše explicitní než jakékoli jiné, ale ani v tomto směru nedosahuje nějakých závratných výšin a nejedná s o film, který by vynikal v oblasti gore nebo v oblasti zobrazované erotiky. „Casa d’appuntamento“ je tak po několika minutách jen prostě obyčejným giallem, které chce zaujmout svým názvem a nahotou, která zde sem tam obsažena je.
Příběh je u gialla poměrně zásadní, ale v případě „Casa d’appuntamento“ se s tím moc nenadělalo. Na začátku je zabita jedna žena, z jejíž vraždy je obviněn muž jménem Antoine. Ten je také odsouzen, ale když unikne, umírá během dopravní nehody. Tím však vraždy nekončí a objevují se další mrtvé – většinou krásné – ženy, případně i mrtví muži. Vzhledem k tomu, že postav zde umírá opravdu dost, není až tak těžké odhalit, kdo je vlastně vrahem. Ke konci už těch postav mnoho nezbude.
Snímek „Casa d’appuntamento“ vyniká hlavně tím, že jsou zde zajímavé herečky, které jsou nepřehlédnutelné. Trochu silnější Anita Ekberg, Evelyne Kraft anebo také Barbara Bouchet. Takovou zvláštní postavičkou je také inspektor Fontaine, kterého ztvárnil Robert Sacchi. Ten je až neskutečně podobný Humphreymu Bogartovi a jehož podoba byla ještě umocněna dlouhým kabátem a uhlazenými vlasy. Je docela špatné, když tohle je to hlavní, co si budete z filmu pamatovat.
„Casa d’appuntamento“ je tak giallo, které není nijak zásadně zajímavé a v oblasti tohoto žánru, který se nedá až tak jednoduše zkazit, je to přece jen slabota. Krásné ženy prostě nejsou všechno, protože tvůrci nedokázali ani zvládnout ty lehce erotické scény, které jsou křečovité. Několik celkem zajímavých nápadů to nezachrání, jsou využity jen pro krátké scény a rychle uplynou (odseknutá hlava, operace oka, apod.).
Hodnocení: 40 %