Dark Feed
USA, 2013, 86 minut
Režie: Michael Rasmussen a Shawn Rasmussen
Scénář: Michael Rasmussen a Shawn Rasmussen
Hrají:
Dayna Cousins (Marissa)
Victoria Nugent (Beth)
Michael Reed (Jack)
Michael Scott Allen (Darrell)
Michael Rasmussen a Shawn Rasmussen jsou tvůrci, kteří prokázali medvědí službu Johnu Carpenterovi, když mu poskytli scénář ke snímku The Ward. Nebudu tvrdit, že mu tím zabili kariéru, ale rozhodně ho k tomu docela přiblížili, protože od roku 2010 již nic nenatočil, alespoň ne ve vlastní režii. Pomáhal s nějakými scénáři, ale většinou tvůrci spíše používají jeho postavy – to by se mělo týkat i třetího pokračování hororu „Halloween“. Sám Carpenter zatím mlčí.
Další film si Michael Rasmussen a Shawn Rasmussen nejen napsali, ale rovnou i zrežírovali sami. Měli super nápad. Samotné natáčení hororu je docela zábava, takže co udělat takový film o filmu a hodit to tak trochu do found footage hávu, ale jen rádoby. O found footage totiž vlastně nejde, kamera je zde normální a sleduje natáčení hororu s jeho přípravami, zákulisím, apod.
Aby byl horor skutečně hororový, musí se natáčet v nějakém prostředí, které je děsivé. Tma, vlhko, divná zákoutí, tohle stačí. Odškrtnuto. Aby se stal film úspěšným, potřebuje mladé lidi. Všechno jsou mladí, filmoví nadšenci. Odškrtnuto. A aby to bylo hodně děsivé, nemá smysl se zatěžovat nějakým příběhem. Je lépe nechat snímek plynout jeho vlastním tempem. Odškrtnuto. No a co nám z toho vychází? Že si další dva frajeři mysleli, že objevili recept na skutečně dobrý horor, ale trochu se s tímhle svým přesvědčením sekli. „Dark Feed“ je všechno, jen ne děsivý film.
„Dakr Feed“ je snímek bez atmosféry, bez zajímavých postav, bez příběhu, o kterém by se dalo říct, že by jeho synopse zabrala víc jak dva řádky a bylo by potřeba více jak dvě v podstatě holé věty. Natočit v dnešní době horor je strašně jednoduché, na první pohled, a nezávislí filmaři se v téhle iluzi stále udržují a vnucují nám svoje paskvily, které vydávají za strašidelné filmy. Nic strašidelného na nich není a v konečném důsledku ani nic moc filmového.
Na „Dark Feed“ mě zaujala jedna skutečnost. To, co vidíme natáčet jako film o filmu, to je nakonec i použito i v samotném filmu. Mám především na mysli to, jak se dělají triky. Na jednu stranu to má zajímavý náboj, na stranu druhou z toho trochu čiší diletantství a nezájem předvést divákovi něco skutečně zajímavého, alespoň na první pohled trochu profesionálního. Divák by se neměl spokojit s málem, měl by se spokojit s kvalitou.
Hodnocení: 20 %